fredag 15 juli 2011

Semester!

Jaha, då början men med tre lediga dagar och sen SEMESTER i fyra veckor och avslutar med två lediga dagar...kan det bli bättre planerat:O)))

Nästan fyra orörda veckor som man ska fylla med diverse ting och ett hopp om fint väder! Synd nog så har det ju börjat med lite kallare och lite regnande, och ibland är det ju tyvärr så att börja det regna så håller det på!

Men tänk va mycket sytid det blir då, vad många projekt jag kan starta på...eller kanske rent av avsluta?:O))
Har ju en hel del som gärna vill bli färdiga och jag har börjat lite smått på att quilta min blommiga quilt, men det är lite svårt att tänka hur mycket jag måste quilta och vad jag ska quilta....är dock inte duktigt på någon frihandquiltning så det blir det inte frågan om! Utan jag får följa linjer eller göra egna sneda linjer!

Jag har börjat med att sy mitt i alla svarta remsor så när de möts i blocken uppstår det en fyrkant, men sen är frågan om jag måste? quilta i själva blomblocken?
Vad tror ni och iså fall hur?

1 kommentar:

annemarlen sa...

Hej, jag tror det blir bättre om du kviltar i blomblocken också. Kviltningen blir nog för gles annars.
Kan du inte köra en söm rakt igenom blomblocken också så att det blir rutigt och för att det ska vara enkelt.
Kvilten är härlig med de stora blomrutorna.
Lycka till med fortsättningen.