torsdag 22 augusti 2013

Boken!?

Idag har jag haft en ledig dag:O)) eller inte....men jag är nöjd...

Har en längre tid tänkt rensa och röja ibland mina kläder i garderober och i lådor...Men inte riktigt haft ork eller lust..Men idag stod det i mitt horoskop att jag just skulle göra detta och att jag skulle ta i rejält!

Nu är det dock så att jag har väldigt svårt för att skilja mig ifrån vissa kläder.. det kan vara något som jag har sytt för massvis av år sedan, det kan vara att jag tycker det är bra att ha,eller att jag faktiskt gillar det trots att det inte är nyköpt. För sorterar jag bort det, kan man ju ge sig 17an på att det blir modernt året efter?!!

Men idag var jag rätt så hård, jag lyckades fylla en stor trunk plastkasse ifrån IKEA som nu står i källaren och väntar på att Litauenhjälpen ska öppna efter semestern så jag kan köra dit och lämna det där.
Det är Filadelfia församlingen här som samlar in kläder, tyg, prylar osv osv, och sedan kör de själva ner till Litauen och överlämna det till vissa familjer, barn och äldre hem..

Jag vet då att det kommer i rätta händer, eftersom jag sett filmer därifrån och känner de som kör ner. För jag är annars rätt så skeptisk till att allt som skänks i alla dessa insamlingar som man ser överallt och i alla dessa galor som är för jämnt på Tv, hamnar där det är är meningen...Tror att mycket hamnar i fickorna hos de som styr i landet det gäller...

Så jag känner mig faktiskt nöjd över dagens arbete och därför kunde jag börja bläddra i "boken" som alla Sytokar på Facebook syr utifrån...
Jag lånade den nämligen på biblioteket för att bilda mig en uppfattning av mönstren innan jag beställde den själv...
Så nu har just jag ritat av mönstret till Olgakjolen, för den verkar vara ett säkert kort från den listan....Det finns säkert 25 olika kjolar där att bli sjuk över..

Man blir nämligen så inspirerad och påverkad utav allt snyggt som alla dessa tjejer syr i de olika grupperna på Fejjan...så jag är just nu återigen i sykläderstadiet:O))
Men det brukar gå över efter ett tag så det är bara till att åka med även denna gången, för tyg finns det i skåpet till att sy kläder av och säkert behövs det mer kläder i Litauen om jag inte skulle bli nöjd över resultatet själv..

Okej, boken kanske ni vill veta vilken jag menar:O))


Inga kommentarer: