torsdag 22 mars 2018

Ditty bags + "nessar"


Undra hur många olika modeller och format det finns på "nessar", sminkväskor, förvaringar.....

Den sista i raden, som jag nu har sytt, är en Ditty Bags..från ByAnnie..

Ett trevligt och roligt mönster att sy efter. Dock tycker jag inte om det kraftiga mellanlägget som man har i hennes modeller.
Just denna har jag stif-stuf i, men varför jag inte gillar det, det är för att symaskinen inte gillar detta tjocka att sy i.
Man har två symaskinen inköpta för kolossala pengar, men så fort det blir för tjockt att sy i, så stannar dom och indikerar på att dom är överbelastade?? Vad är då en annan?


Det var ingen ficka på detta mönstret, men jag lade till en meshficka för det kan alltid vara bra.



Jag undrar, hur många olika utav alla dessa modeller, som jag sytt under årens lopp??

Här kommer ett urval av alla:O)))

De små, som rymmer så himla mycket, och är så roliga att framställa.

En lite större storlek...

En hel hop med en annan modell.



En annan stor sminkväska, stor som en handväska:O))

Tre provmodeller från Pinterest..
Det finns säkert många flera och många flera lär det bli! För de är så himla roliga att sy, känner man inte för att sy något så kan man alltid sy en "nesse" Fast de börjar växa mig över huvudet snart...


3 kommentarer:

Gudrun sa...

Du skriver så härligt!!Jag instämmer helt i glädjen att sy nessar av olika storlekar.Har inte sytt så många som du gjort och hittills tar de mina gärna emot dem.Så många fina du visar upp här. Jag använder den tjocka vadden och det tar ett tag innan jag får in rätt trådspänning när jag skall kvilta ihop de tre lagren.Man får hitta det som passar en bäst, annars blir det inte kul att sy.
Ha det gott.

kram Gudrun

LoNiPe sa...

Jösses vad många fina sminkväskor o förvaringar du sytt. Och det smittar för nu är jag helsugen på att sy några igen. Må så gott!

Catarina C sa...

Roligt att se en del av din produktion av nessar!Jag sydde den största och den minsta av Ditty nessen för ett tag sedan och använde just Soft & Stable,men i den lilla blev det svårt att få rundningen i sidorna snygga. Men visst är det kul att sy nessar, även för mig har det blivit många under årens lopp. Kram Catarina