tisdag 14 augusti 2018

Tula Pink!

Sista semesterveckan, snart är det dax att dra på sig arbetskläderna igen, fyra veckor går fort, allt för fort.....,

Idag har jag varit på en liten utfärd till Gittes stuvkällare, regnet fullständigt vräkte ner när vi skulle gå ut........

Det rann ner och det är kall is det vita på bilden...

Tur man kunde trösta sig med några små tygbitar från Tula Pink!


                                       Helt onödiga små bitar, som egentligen är svåra att göra något av, men ack så
                                                                               häftiga!

Vad som däremot inte var onödigt, det var att försöka få tag på en till gammal pappväska till mina Tilda tyger.

Och det lyckades jag med på auktion i söndags, en ren och snygg väska både ut och invändigt, nöjd!

                                     
                                              Ja, några tygbitar också förståss!



                                     Så nu har jag tre fulla väskor med Tilda tyger, vilken tur att man kan hamstra nu när Panduro inte ska sälja dessa tyger längre..
Fast lite till kan jag nog trycka ner:O)))



3 kommentarer:

Gudrun sa...

Ordning och reda,så snyggt!! Skall dom sluta med tygerna. Det visst jag inte.Finns väl inte så många i Sverige som för dom.(?).
Varför kan inget regn komma hit till Öland?Ser så härligt ut:-))
kram Gudrun

Catarina C sa...

Härliga Tula Pink-tyger, du får väl klappa på tygerna så länge, tills du får någon idé.
Kram Catarina

bylijo.blogg.se sa...

Vilka fina tyger. Hälsninga Liselott, bylijo.blogg.se