söndag 20 januari 2019

Återbruk?!

Återbruk och att ta tillvara på en massa saker det är inne nu!

Fast jag tror att vi alltid har fått tänka på vad man behåller och vad man slänger både i klädväg och matväg.

  Åtminstone har jag fått lära mig det och sen fortsatt med det!

Visst försöker man använda matresterna man har i kylen, man försöker hitta på nya rätter av lite "allt möjlikt" som finns i kylen....

I garderoben känns det ibland lika ledes, man kikar på sina kläder och funderar om någon går att göra om eller återbruka till annat!

Jag gillar att sy och köpa klänningar, för jag tycker det finns så många snygga trikå tyger nu för tiden. Men jag är ingen älskare av att använda klänning?!

Så nu hängde det några stycken i skåpet, som jag helt enkelt klippte av och tänker använda dom som tröjor istället!





Hittade även en alldeles ny vit topp från det stora gula varuhuset i Halland, Gekås, som blev så mycket trevligare med ett broderi på bröstet!

Mitt söndags nöje idag:O)))

3 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Gjenbruk er bra! Det var smart å sy om kjolene siden de ikke ble brukt. Den hvite trøyen ble flott med det blå hjertet.
Jeg er ikke så flink å sy om klær, men er ganske flink å få brukt matrestene. :-)

Gudrun sa...

Ja,jag försöker också ta tillvara i alla fall matrester.Kläder sliter jag oftast ut,men så har jag slutat köpa finkläder för dom hänger bara där:-))
Tröjan blev ju så fin,vad du kan fixa.
Idag har jag sytt små byxor, st.62,så kul:-)).
Kram Gudrun

Pink Rose sa...

Hi Immi well done on your recycling ,you have done a wonderful job.
I have been trying to do the same with the fridge and pantry food,hope you have a lovely day xx