onsdag 20 mars 2019

Vårdagjämning!

Är det idag, trots att vädret inte varit det bästa, kallt, blåsigt och ruggigt..

Jag har tillbringat hela dagen inomhus, mest i mitt syrum!
Varje dag är jag därinne några timmar och jag tröttnar aldrig. För varje dag så kan jag hitta på något nytt...
Det nyaste som är på gång nu, är en vårkoftjacka.......om bara värmen ville komma så!

Igår var jag dock ute och tog mig en runda runt vårt vackra samhälle....jag bor mitt i byn och i och runt byn finns det mycket vattendrag....vatten som kan vara både härligt och farligt.


Här är ett väldigt fall på vattnet, här står jag på en liten bro som leder över vattenfallet och där kommer jag sen fram till en Storlekplats...

Det sista som byggdes vid denna lekplats var denna brygga med badmöjligheter. En tjusig brygga mitt inne i samhället. Till sommaren kan den säkert vara ett populärt tillhåll, både för unga och gamla.




Jag har dock inte tänkt att bada, fast jag vet de som gjorde det senast i förra veckan. För här i byn finns ett gäng med friska damer som badar varje dag, i regn, snö och kyla, hela året om! Och en av dom badade just här i ån i förra veckan..jag kan inte ens tänka tanken eller förstår inte hur någon frivilligt kan klä av sig och doppa kroppen i detta kalla vatten!! Hy Hy Hyyyy!!!


1 kommentar:

Gudrun sa...

Nej fy,det förstår inte jag heller:-)).Men så fint dom gjort i ordning för bad.Tror nog du stiger ner i svalkan till sommaren när hettan dallrar:-))
Jag blir så avundsjuk på dig--för att du har sylust.Jag syr visserligen lite till barnbarnet,men det är ju snabbt gjort.Kan du inte smitta mig lite,tack.
Ser spännande ut det du syr.Lycka till!
Kram