fredag 31 maj 2019

Bandkantare!

En bandkantare från Erikas inhandlande jag på Symässan i Malmö i våras. Jag hade länge gått och tittat snett på en sån och läst mycket om hur bra den var.

Nu har den legat sedan dess och jag har fortfarande tittat lite snett på den:O))

Men jag köpte även en stuvbit av ett så fint tyg med syrener, så härom dagen inföll sig sylusten att sy en klänning och framför allt att prova, testa på om jag kunde få bandkantare att funka!

Sagt och gjort fram med ett helt rakt klänningsmönster från en Ottobre tidning, som jag sytt från förrut och som jag visste passade mig figur O):





Här ser man att den faktiskt funkade och det var himla roligt att använda den, när man väl fått den rätt inställd efter maskinen, så den födde ett merberoende på att kanta...





Eftersom jag bara hade en stuvbit på knappt en meter så blev det ingen särskild modell på klänningen, faktiskt lite nattlinnekänning, men den får duga...
Sedan blev det en liten, liten bit över, och bara för att och för att, det ibland är så skoj att sy småkläder, trots att man inte har någon som kan ha dom, så gjorde jag det..
En liten underbart söt babymössa.....



och i farten så blev det två blårandiga också av en liten överflödig bit tyg som jag hittade i tygskåpet...



1 kommentar:

Annika sa...

Så härliga saker. Roligt när man handlar tillbehör att de faktiskt fungerar. Kram Annika