torsdag 24 oktober 2019

Tranan!

Jag läser ju böcker hela tiden som jag skrivet om tidigare och nu är det ett tag sedan jag gav ett boktips.

Bokserien om Begravningsbyrån Tranan i Tranås,  av Eva Klingberg, var fyra böcker som jag gillade att läsa. De var lätta, trevliga och underhållande.

Serien börjar med boken Där rosor faktiskt dör!

Här befinner sig begravningsbyrån Tranan på ruinens brant och mostern hotas av personlig konkurs. Det är upp till Sandra att bestämma vilket öde som väntar Tranan.
Så snart Sandra kliver ur bilen kastas hon in i en värld som består av avlidna personer, kladdiga wienerbröd, kistor och bouppteckningar. Att döda människor kunde vålla så mycket oreda hade hon ingen aning om …
Det fortsätter sedan med tre andra.


Avslutas med I denna Ljuva villervalla...
Nu är böckerna avslutade och det är inte utan att jag saknar Sandra, Christoffer, Tomas, moster Majken och alla de andra karaktärerna i böckerna.
Dagen lästips för er!

1 kommentar:

Cillagonk sa...

Jag har också läst dem och gillar dem skarpt.