onsdag 29 januari 2020

Babyquilt!

Jag gillar att ta tillvara på det mesta, både när det gäller matvaror, kläder men framför allt tygrester!

Ibland kan jag tycka att det nästan är roligare att sy utav sånt som egentligen inte skulle bli något alls!
Som dessa tyger till denna babykvilten.

Jag utgick ifrån tyget med elefanter på, plockade ihop allahanda remsor och sydde ihop till ett tygstycke. Delade stycket ca 20 cm in och vände på den smala biten. Sydde i en enfärgad remsa med smala vita kanter och applicerade dit elefanter, ovanför elefanterna kan man sen brodera mottagaren namn och födelsedag om man vill ha det så!





Även på baksidan har jag tagit hand om resttyger, det känns så skönt när det försvinner lite i skåpen.

Kvilten är färggrann och jag vet att nutidens föräldrar är lite rädda för färg, men jag gillar det och babyn gillar att kunna titta på färger;O))


3 kommentarer:

Gudrun sa...

Så gullig och kul ide med mönster!
Kram Gudrun

Annika sa...

Så söt. Scraps är roligt. Kram Annika

Kerstin sa...

Så sött! Ja sy i scraps är kul.
Kram Kerstin