tisdag 24 augusti 2021

Natur-klimat-covid-quilt!

 Jag har nu gjort klart min remsochrestkvilt. Funderade mycket över hur jag skulle sätta ihop de olika blocken, eftersom jag sytt dem i färgval. Tillslut blev  det med mycket livlig fantasi och inlevelse på detta viset.                                                  

                                                       NATUR - KLIMAT - COVID - KVILT


                        Som en bild från naturen, solen och månen på varsin sida på himlen, där vinden blåser kring molnen. Under det kommer berget i sin gråa och svarta färg med de gröna fjällsidorna.
Tre små röda stugor ligger i skogsbrynet, där vinden blåser i vågor över träden. Längst ner har jag den bruna marken där dess invånare rör sig över marken.   


               För klimatet har jag använt scraps, rester från mina lådor, rester från andra projekt som blivet                         över, det är bra för miljön.

               För Coviden har jag varit i mitt syrum hela våren och inte träffat så många, plus att jag har                             haft det som lite terapi efter min egen covid-sjukdom.





2 kommentarer:

Catarina C sa...

Så härligt du har fått till din Covid-kvilt, det är verkligen liv i den!
Kram Catarina

Gudrun sa...

Underbar!!
Kram Gudrun