måndag 13 juni 2022

Vatten!

 Vatten är en viktig ingrediens nu när vi förhoppningsvis går mot sol och värme. 

Jag har återigen sytt en vattenflaskförvaring en H2O go bag från Linds design.

Dom är så roliga att sy och de blir helt olika beroende på vilket tyg man väljer och vilket mellanlägg man tar. Till just denna, köpte jag ett polyester mellanlägg hos en lokal butik, egentligen ingen vadd som jag skulle använda till täcken, men just till väskor och annat verkade den vara stadig och bra.

Här fick jag kvilta hela stycket och sedan skära ut delarna till bottenstycket och till fickorna. Klart lite mera jobb än till de med decovil mellanlägget. Men denna blev inte så stel, utan mera mjuk som jag gillar ibland. Vattenavstötande canvas inuti och en färdig svart rem till handtag med ett justerbart spänne, beroende på hur lång eller kort man är..

Väskan är redan bortgiven, så det är bara till att sy flera:O))









1 kommentar:

Gudrun sa...

Väskan verkar vara riktigt smart!Snygg också.detta livsviktiga vatten. Såg just på TV att norra Italien inte fått regn på 3 månader.hemska bilder på torra floder och allt vad detta för med sig för jordbruk mm.
Kram Gudrun