måndag 18 december 2023

Julkort?

 Det är faktiskt för sent att skicka sina julkort om dom ska hinna fram till jul och jag har skickat dom jag ska.

Men trots det så kunde jag inte låta bli att testa att göra några julkort av scraps tygbitar. Såg på Instagram en som gjorde något liknande som jag gick igång på.

Nu är jag dock ingen konstnär och kommer aldrig att bli, men jag hade några akvarellpapper som jag använde.

Först skar jag smala remsor och strök fast dem på vliselin, ritade några runda ringar och några granar, klippte ut och  sydde fast på pappret med symaskinen. Fick sen rita några streck och stjärnor för hand och som sagt va det blev några julkort. Riktigt roligt att göra och förhoppningsvis så kommer det en jul nästa år och jag hinner göra en massa julkort till dess:O))







1 kommentar:

Annika sa...

Jättefina kort. Kram och God Jul önskar Annika