torsdag 22 februari 2024

Stor och Liten.

 Jag fortsätter med mina förvaringar, några till i från AnnAka, Stor och Liten .

Som sagt ett väldigt gammalt mönster, men jag gillar det, snabbsytt och lättsytt, särkilt nu när man sytt några stycken på raken.

Den sista här, i ett underbart korsett tyg, även det väldigt gammalt. Låg här i min hylla och som jag egentligen sparat till ett särskilt tillfälle, men när kommer det och vilket tillfälle då?

Kanske var tillfället nu, kanske inte för mig, men kanske för någon annan.




                   Gjorde en ficka inuti, är inte med på mönstret, men det gör man ju som man vill med.


                                          Har även gjort två tidigare till en väninnas barnbarn.

                                        Sydde i linnetyg med broderi, namn och Tildatyger.

2 kommentarer:

Catarina C sa...

Dina nessar är som vanligt jättefina och att mönstret har några år på nacken gör då rakt ingenting!
Kram Catarina

Katarina sa...

Kul tyg och så fina förvaringar! Kram Katarina