måndag 3 augusti 2020

Quilt Along!

För några veckor sedan startade det en Quilt-Along hos Nadja med bloggen:  https://www.ellisandhiggs.com/  som jag tyckte såg rolig ut att följa.

Nu är vi på block nummer 5 och jag ligger lite efter, ska dock försöka få ihop blocken idag.
Jag hade lite strul i att få tag på block nummer 3 pga att länken inte fungerade och sen när jag sytt två block, så blev det olika storlekar på dom! Det är så många sömmar som ska mötas och då kan det bli lite olika på sömsmånen, i alla fall för mig:O)

Så då tänkte jag först ge upp och inte göra flera, men sen i helgen plockade jag fram det igen och började skära ner och skära ut remsor till resterande block. Så nu får det duga i storlek och så får jag väl fuska när jag ska sy ihop dom med mindre sömsmån, det brukar gå:O))



Så vill någon hänga med och tycker det ser skoj ut, så testa länken.
Själv länkar jag också till Eva eftersom det är måndag och hon har sin sida öppen för inspiration.


Inga kommentarer: