lördag 24 april 2021

Bulls eyes!

 Man ska inte ropa hej förrens man är över bäcken,  då blir det bakslag, att man aldrig kan lära sig!!

Jag råkade av en slump hitta en gammalt, gammalt UFO i garderoben , en topp sydd när jag nog hade börjat med lappar...Åren går så fort, så när detta kan tänkas vara, kanske runt 2005?? Ingen aning men länge sedan i alla fall!

Först tänkte jag kastat den, för jag tyckte inte att den var något särskilt grann. Men det kan man ju inte göra när man lagt ner arbete på en sak, så jag tänkte jag får göra den färdig, någon kan den nog värma.


Så in med den i tvättmaskinen, för det kändes som om det behövdes och då blev den även lite mer trasslig i sömsmånerna, som jag vill! Dock fick jag sy på en kant för att toppen skulle hålla ihop lite bättre.

Billig plattvadd blev det och en lakansväv till baksida, kviltade tvärs över alltsammans och ja, den blev faktiskt helt okej, när den blev klar!








Inga kommentarer: