måndag 5 april 2021

Annan dag Påsk.

 Sista dagen på helgen, vilken mest har tillbringats i liggande ställning, dock även med ambulansbesök och akutbesök på sjukhuset.

Har åkt på ett magsår från Hell, antagligen beroende på tabletten Trombyl som jag fick börja ta efter jag fick  takykardi, relaterat efter covid.! Är det inte det ena så är det det andra, men det finns dom som det är värre för, så det är bara till att försöka rida ut detta också.

Förhoppningsvis blir det en påsk nästa år också, så påsk presenterna kan ges bort då istället.


                                                  
                                            Några broderade kökshanddukar och diskdukar..

En fantastiks bra bok har jag läst, Alma  en kvinnohistoria som tar upp fattigsverige från början av 1900-talet och framåt till mitten av seklet. Gillar man fakta, historia blandat med en kvinnolivsöde så ska man definitivt läsa denna boken.






3 kommentarer:

Gudrun sa...

Usch, så jobbigt det låter det du åkte på. Jag önskar dig riktigt god bättring!!
Så underbara saker du gjort och klart att det blir påsk nästa år också!!Är Så glad att jag fått min första spruta.
Just nu är det mycket släktforskning här och det är mycket kvinnohistoria man får ta del av.I ens egen släkt. Kvinnor har fått vara starka i alla tider.

Ha det så gott!!!

kram Gudrun

Annika sa...

Så besvärligt det blev efter Covid. God bättring. Kram Annika

Kerstin sa...

Så tråkigt att höra! Hade ju räckt med att du haft covid. Håller tummar och tår att du snart är helt frisk igen!
StyrkeKram
Kerstin