måndag 31 maj 2021

Funderingar!

 Jag byter inte dragkedjor i jackor eller i jeansbyxor eller i andra byxor! 

Jag syr inga bröllopsklänningar eller balklänningar!

 Jag fållar inga balklänningar eller andra klänningar eller kjolar!

 Jag syr inga gardinlängder eller gardinkappor!

Jag tar inga andra beställningar på dylika konstiga ting!

Jag har tröttnat på allt sånt och vill enbart sy saker som jag gillar, saker som fyller mitt liv med glädje.

Därför gjorde jag igår en oväsentlig sak, en lite nåldyna i ett saltkar köpt på loppis för fem kronor.

"Bara för att"!




3 kommentarer:

Gudrun sa...

Rätt inställning!
Livet är för kort för att göra saker man inte gillar:-))
Din nåldyna är så söt!!
Ha en fin dag.
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Håller med dig till 100%, det gäller att ta vara på tiden och göra roliga saker som man själv vill!
Kram Catarina

LoNiPe sa...

Sådan underbar frihet att få välja att INTE sy. Att få välja att sy det man har lust med. Och inte bara för att någon annan har nytta av det. Häftig nåldyna.