söndag 4 juli 2021

Skydd!

 När jag var barn så hade ofta de äldre damerna en cape över sina axlar när de skulle fixa håret eller sminka sig, för att skydda sin klänning. En sån fick jag en förfrågan om, jag kunde sy! 

Då går min hjärna på högvarv för sånna  uppdrag tycker jag är roliga att försöka lösa. Ibland går det, ibland blir det en flopp av allting.

 Men här hittade jag en lösning på Pinterest och det visade sig inte vara så svårt att få ihop. Tyget viks ihop och jag klippte ett hål för huvudet och klippte upp mitt fram, fållade alltsammans och ett band att knyta med, så var det gjort:O))


Hon som ville ha en, blev nöjd och glad, så då var uppdraget fullföljt.


Något som var mindre roligt var att jag ramlade omkull med min cykel. Hur jag bar mig åt vet jag inte, men den bara gled åt sidan för mig och jag fick följa med. Ett fult märke blev det på min arm och knäet fick en smäll och ett skav. Fick nog även ett tryck i ryggen där jag fick sadeln. Men jag får verkligen vara glad för att det inte blev värre! Så tur i oturen kan jag säga!





1 kommentar:

Catarina C sa...

Kul med annorlunda uppdrag och capen blev fin, egentligen inte så tokigt plagg! Tur i oturen att du klarade dig så pass från din cykelvurpa, kan hända fast man är försiktig!
Kram Catarina