måndag 8 november 2021

Tomte!

 Nu drar det snart ihop sig till jul! Förhoppningsvis kan vi träffas detta året, man får verkligen hålla tummarna..

En önskan som dök upp i ett sms var om jag kunde sy flera av dessa tomtar. De är broderade för många år sedan och kommer från huskvarnas kollektioner av broderier.

 Swedish Santas! 

När jag köpte dom så kom de i ett set med både tyg och filt. så nu får jag improvisera lite vad som går att använda. Hittade både en kraftiga bit med ylletyg och en bit teddypäls i mitt tygskåp, som jag tänker använda, annars går det bra att köpa en fleecefilt till kroppen.



                                                              Ett smakprov på en tomte mor!


2 kommentarer:

LoNiPe sa...

Dom är roliga att sy och blir så himla fina. Jag syr mina på vadmal, blir stadiga och ger ett härligt intryck.

Gudrun sa...

Nu är nog den fina tomten hel:-))
Kram Gudrun