fredag 28 september 2012

Tryckknappar?

Igår överlämnades den lilla bäbiskvilten till Annie och hennes jätteglada mamma....Tänk va det är roligt att ge bort saker som blir uppskattade! Då är det verkligen roligt att sy och ge bort sina sydda saker...


http://www.bloglovin.com/frame?post=568481656&frame_type=fb&blog=2926486&link=aHR0cDovL21hbW1hdGlsbG5lYS5ibG9nZy5zZS8yMDEyL3NlcHRlbWJlci9zeXN0cmFybmEuaHRtbA

Denna helgen är det arbete som gäller för mig, men det brukar gå bra bara man är på plats...

Jag har sytt vidare på min väska och snart har jag nog löst de värsta knutarna.....? Men som sagt det var ingen rolig arbetsbeskrivning....

Nu har jag kommit dit hän att delarna till väskan och dragkedjorna är på plats...men nu ska det egentligen vara tryckknappar fast tryckta i väskdelen och fickdelen så man kan sätta dit eller ta bort fickan??
Men jag är ingen älskare utav tryckknappar, som  är lätt att dom kommer snett vid fastsättningen eller lossar efter ett tag!
Och jag har inga verktyg till att sätta fast dom heller..


                         Här kan man kanske se lite bättre vad jag menar....

   Men min fundering är då, man måste kunna sy knapp och knapphål istället???
    Knapparen i väskan som dekoration och knapphålen i fickdelen...


3 kommentarer:

Wivi sa...

Kan du inte sy fast fickan med ett delbart blixtlås?
Kram

Ingaredstoka sa...

Vilken läcker väska du kommer få snart!
Det blir tycker jag dekorativt med knappar, dessutom lika bra!
Härligt att de som fick babytäcket blev glada... det var ju så fint!
Kram

Bibbi sa...

Så klart att du kan använda knapp och knapphål om du känner för det!! Den ser ut att bli kanonfin din nya väska!
Sån fin etikett du fixade till på babytäcket! Man kan sprida glädje på många sätt du Immi! Hoppas att du har det bra.
Kram från mig