måndag 4 mars 2013

Måndag igen!

Ja, nu är det måndag igen och en ny vecka är på gång...
Fattar inte vad all tid tar vägen, men det verkar som tur är inte bara vara jag som undrar över detta fenomen!:O))

Helgen tillbringades i vårt lilla krypin och där var vi på Vårmarknad! En vårmarknad som var så bitande kall med blåst och kyla, så någon vår såg i alla fall inte jag av!
En del marknadsknallar med samma varor som det brukar vara på dylika ställen, så det fanns inget som jag hade behov utav:O))

Däremot var jag inne på Pressbyrån, där det finns en hel uppsjö med tidningar som man ibland behöver..Där behövde jag Quiltemagasinet...Sömnad och Handarbete.....

På Panduro så blev det det nya Tildahäftet, Sommarliv...Fanns dock inte så mycket i det som intresserad mig denna gången, men det kan det ibland finnas nästa gång man öppnar det:O))
Ny katalog blev det också...

På Lager 157 fanns det en T tröja som väntade på mig, eller vad tycker ni?:O))

Vad det gäller Quiltemagasinet så tycker jag, att det blir mindre och mindre i den tidningen som tilltalar en...
Vet inte varför, men denna gången var det ingenting som jag kände att jag ville sy!
Då gillar jag Fat Quarter bättre, åtminstone denna gången.

Förra veckans sömnad upptog utav en ny liten necce i linnetyg med frihandskvitning, mitt monogram och några små blommor...
Ett liten prov utan värde:O))




7 kommentarer:

Bibbi sa...

Tid är nåt väldigt flyktigt... har jag märkt!! Jag hinner ingenting annat är det vanliga och ändå rullar hundhårsbollar på golven!! fel hundras... men en älskad sån!
Våren finns visst långt nere på kontinenten och hittar inte hit på länge än!
Söt nesse har du fått till och det är ju nåt som gör en gald eller hur?
Kram

Catarina C sa...

Söt nesse och kul tröja. När det gäller quilttidningar tycker jag det går upp och ner. Har man prenumererat några år på en tidning tror jag det är bra att ta en paus. Sen tycker jag att när man går tillbaka och tittar i quilttidningarna med några år på nacken upptäcker man mönster som är intressanta.

Kram

Maja sa...

Vadå utan värde?
Den nessen var ju jättesöt!
Jag håller med Catarina om tidningarna.
Just nu tycker jag att de är rätt oinspirerande, men vem vet om ett år eller så kanske jag hittar Fynd i dom!
Jag vet att jag föredrar det traditionella i stället för de handmålade tygerna som visas en hel del i en del tidningar.
Kram

Lappeklipp sa...

Snygg nesse, väldigt proffsig den ser "köpt" ut tycker jag. T-skjortan var ju då för häftig, mitt i prick

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att jag håller med dig angående QuiltMagasinet. Jag blir bara mer och mer besviken för var nummer. Nu måste de hitta på något läsvärt!
Snygg nesse!
Gun A. rutigt

Dollandesign sa...

Jag tycker att det är mycket vacker så som Du gjort på Din necessär. Att sy spets på linnetyg är bara så fint!

Dollandesign

my Haven sa...

Vilken fin nessesär du gjort! Roligt att kolla runt lite i din blogg. Har du lust är du välkommen 'bort till mig'. Älskar allt som har med quiltning att göra! Ha en bra dag!