söndag 13 oktober 2013

Paj!



Ja, det var alltså Maja som vann och var nummer 14 bland kommentarerna, så till henne kommer det att komma något litet med brevbäraren.
Grattis!

Helgen har tuffat på bra, inte gjort så mycket utan bara tagit det lugnt. Det kan behövas ibland...

Igår bestod vårt "mys" utav detta....

Hemma lagad pizza och en äppelpaj gjord utav egna äpplen ifrån trädgården...

Pajen var ett nytt recept...ett vinnande recept ifrån kommunens Skördedag. En arbetskamrats 18 åriga dotter sopade banan med de äldre damerna och vann med detta recept...
Det som var nytt, var nog att man hade lite flingsalt i smeten, det blev en väldigt god smakbrytning...

Receptet finns här om någon vill testa:
http://www.olofstrom.se/CM.php?PageID=25521&news_id=8796

Och sen så klart! så föll man ju för grupptrycket......Var ju tvungen att beställa Tula Pinks bok ..


Nu säger jag inte att jag ska vara med och sy 100 block, men jag ska kika i boken och ta en funderare, kanske kan jag sy några stycken...
För jag har ju tittat på de block som ni andra sytt som gått med i utmaningen, och de är jättefina allesammans..
Men jag vet med mig att jag har svårt för att hålla sömsmånen när det är så små bitar och jag har ännu svårare för att göra trianglar....

En annan bok ramlade också ner i korgen, Sy! från Hood till Skjortklänning... Därifrån sydde jag mig en kjol för en tid sedan som jag trivs mycket bra i...Då lånade jag boken på bibblan så nu köpte jag den istället om jag vill sy något mer ifrån den..
Syr faktiskt lite grann nu för tillfället, allt för att bli av med klädtyger så man kan köpa nya:O))





4 kommentarer:

Ullis sa...

Du är välkommen att vara med i gruppen även om du väljer att inte sy alla blocken. Klicka in på http://100cityblocks.blogspot.com och anmäl dig vejta! Kramar Ullis

Bibbi sa...

Jag säger som Ullis jag kom med vettja!
Det ser ut att ha varit fest hos er... gott ser det ut!
Jag måste kolla på den där andra boken du skriver om!
Kram

Gudrun sa...

Oh, jag känner nästan doften av ljuvliga pajer.Pajälskare som jag också är.
Grattis Maja!

kram Gudrun

Maja sa...

Känner mig så glad över vinsten!

Vad gäller Tulas bok och sy tillsammans så tycker jag att du ska vara med!
Ingen tvingar dig att sy 100 block och det är faktiskt roligt att sy tillsammans!
Kram//Maja