måndag 16 februari 2015

Måndagstips!

Mitt tips för dagen kommer att vara en liten trådsamlare sydd det mesta för hand, förutom en liten söm på maskin...
En rolig liten onyttig grej, som min Km inte kunde förstå vad man skulle ha till! Varför duger inte det med papperkorgen:O))
Vad säger ni andra, varför duger det inte med papperskorgen?

Här är Youtube filmen..

https://www.youtube.com/watch?v=fbOflNoEYLc

och här kommer bilder på mina, för det blev så klart två..

Den första:

När den är stängd!

Och när den är öppen!

Sen på nästa var jag tvungen att testa på ett annat vis...
Utan Pringlesrör..

Jag tror ett flertal av oss har sånna här flexiramar i sina gömmor sedan man sydde små korstygntavlor i parti och minut, i vilket fall som helst så har jag det!

Kom  på, att man kanske kunde använda ringen och använda innerringen att ta mått efter...och det gick det också, om dock det behöver finslipas lite.. så men helt okej för mig!



Men visst är det roligare än papperskorgen, tjejer?

Måndag idag och en länk till Eva får det väl bli!
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

7 kommentarer:

Viveka sa...

Dom blev verkligen söta och är helt säkert bättre än papperskorgen.

LoNiPe sa...

Dom blev superfina båda två. Och MYCKET roligare än papperskorgen. Dessutom kan du inte ta med dig papperskorgen överallt, det är ju det som är det fina med dina små portabla papperskorgar.

Rebecka sa...

Alltså papperskorgen kan man ju inte använda vid sömnad i TVsoffan😛
Rebecka

evaj sa...

Sy dag och är sen med mitt Tack för all din INSPIRATION på Visa och Berätta måndag/Bambikram

Catarina C sa...

Det är inte alltid våra män förstår sig på oss, visst kan man använda papperskorgen, men inte överallt. Den är jättesöt din trådsamlare! Kram

Anonym sa...

Tack för länken och tipset!! Har alltid en trådsamlare bredvid symaskinen!!
Gun A

Veronica sa...

Vilken mysig trådsammlare, en sådan måste jag prova på. kram Veronica