onsdag 1 april 2015

Höna!

Till påsk ska man ju äta ägg och dom kommer väl ifrån hönan?
Därför fick jag sy en ägghöna eller egentligen två!

Såg dessa hönor i fjol och blev sugen att sy en, men det blev aldrig av och nu dök de upp igen på vissa bloggar..
Då tog jag tillfället i akt och började, med en beskrivning som var under all kritik, tur jag fick hjälp utav en bloggkompis, Tack för det!

De var allt lite roliga att sy, trots många moment...

 Här höll de på att blåsa bort för mig...
så nästa bild fick bli inne på altanen!


Hönan finns i boken Vårglädje, men som sagt beskrivningen är inte bra!


7 kommentarer:

LoNiPe sa...

Dom blev ju jättefina. Nästa påsk ska jag göra många fler för de var faktiskt roliga att göra. Får passa på att blåsa ur ägg och spara tills dess. Kul att min lilla hjälp bidrog till dessa resultat.

Gunilla K sa...

Så fina de blev. De är jätteroliga att sy 6 st har det blivit samt 2 som bor i redet.
kram

Gunilla K sa...

Så fina de blev. De är jätteroliga att sy 6 st har det blivit samt 2 som bor i redet.
kram

Catarina C sa...

Javisst är de härliga dessa hönor med sina ägg!
Kram

Karin sa...

Och ägg lägger de visst också ... :-)
Jättefina!
Kram
Karin i Malmö

Alingsås-Kyrkhult sa...

Undrar om inte de där hönsen skulle behöva en tupp som höll ordning på dem. Kram Käthy

Rebecca sa...

Dom är verkligen härliga!