måndag 4 april 2016

Sängorm?

Ibland får man olika uppdrag till en, vissa går bara förbi, medan andra stannar kvar och man blir lite mer nyfiken.
Så blev det med ett av de uppdragen som jag tog till mig.
Uppdraget att sy en "sängorm"..

Jag har aldrig sett någon sängorm i verkligheten så det blev till att söka via nätet på  vad som kan tänkas dyka upp.
Och det dök upp både det ena och det andra, mest levandes små och stora ringlades ormar.
Men min skulle ju ligga i en spjälsäng runt en liten bäbis som skydd och stöd.
Och till slut hittade jag en bild och lite text hur de skulle se ut.
Hade också stor hjälp utav Sytokarna på Facebook..

Men det blev en stor orm, tror rent av att det blev en boaorm med spelade tunga, hi hi..




Idag blev den överlämnad till en glad mottagare och det gillar jag! när man blir glad över att få det som jag har sytt!
Därför är det enbart vissa som visar sin glädje, som jag ger bort hemmasydda grejor till!
Här har lilla Signe redan tagit ormen  "Sören" till sig och sover snart <3


Detta var så skoj att sy så jag sydde ihop en orm till, här ligger den utan stoppning..


Här kan man verkligen gå lös på en massa skräptyger som behöver sys upp!

Idag är det måndag och Eva har sin inspirationsblogg öppen, där kan man hitta mycket fint.

8 kommentarer:

Gudrun sa...

Så läcker och så praktisk också!!
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Vilken härlig sängorm du sytt till den lilla babisen!
Kram Catarina

Unknown sa...

Hw sweet that baby with your snake! I love it. Great idea.

Gun Syr och Stickar sa...

Så mysigt det ser ut.
Kram Gun

EirinH sa...

Artig variant av Babynest. Må si jeg likte denne bedre :)
Flott ble den!

Birthe Marie sa...

Så fin den er, og en smart ide med sengeormen. :-)

evaj sa...

Tack för din medvrrkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram♥

Anonym sa...

Bra idé, men jag med min ormfobi skulle nog aldrig sy en orm. Brrrrrrr, otäckt :)