måndag 2 maj 2016

Syträff!

Vårens sytäffar är slut och det har varit några trevliga träffar vi har haft.
Dessa gångerna har det sytts nessar i olika former och storlekar, de fick blodad tand och ville gärna fortsätta själva under sommaren tills vi möts nästa höst.
Då stod det lappteknik på schemat, det är så skoj när det uppskattas.



Man får klia sig i huvudet när man funderar:O)))

Själv kliar jag mig också i huvudet, för i slutet på denna veckan inträffar den årliga syträffen i Fegen för oss likasinnade sygalningar.
Faktiskt finns det några som redan startade idag med en full vecka, men jag kommer inte förren på torsdag till söndag.

Men det är en del som ska följa med i alla fall, vad ska man ta med, vad hinner man sy och framför allt vad vill man och vad har man lust till att sy när man kommer ditupp?
Det är en evig fråga men jag har plockat ner en massa Missing You scrapblock, som jag sydde en del utav i fjol när vi träffades den gången.



På dessa block ska jag göra Quilt as you go, vilket jag aldrig gjort förrut, så det blir lite spännande.
Alltså man lägger ihop blocken med vadd och bakstycke och kviltar varje block för sig, sedan syr man med remsor mellan blocken tillsammans dom och på så vis blir kvilten färdig med en gång.??
Jag tänkte göra efter denna "tuten"
https://www.youtube.com/watch?v=ji8BLS2rNHA

Sedan får det bli lite olika tyger som får följa med, lite förvaringar är alltid roligt att sticka emellan med när det andra blir för tradigt.

Ja, visst ja en ny Yvetteväska hade jag också förberett för, det gäller att ha många och stor mål:O))

Idag är målet att Eva återigen har sin måndags Visa och Berätta öppen så jag länkar dit..







2 kommentarer:

Unknown sa...

Beautiful scrapblocks! Love what you say about 'scratching your hat when you are thinking'!!

Helena sa...

Sy härligt med så många syträffar. Låter underbart.