måndag 15 augusti 2016

Nåldyna.

Sommarsemestern över för denna gången, på onsdag är det ny arbetsdag och allt blir väl som vanligt igen, vare sig man vill eller inte!

Först vill jag tacka er alla för alla kommentarer för mina sista kviltar, det är alltid roligt när man får några skrivna ord..

Idag blir det inte så stor sak som jag tänkte visa upp utan en smart nåldyna..

En broderad överdel med  text vad man kan sätta använda nålar under tiden som man växlar och använder en annan nål.
Hittade tipset och broderiet till att ladda ner på denna sidan.

http://syskolen.net/wp/naalepute-for-symaskinsnaaler/

Det var inte lätt att hitta en rund ask som passade, men till slut fanns det en på http://www.triangeln.com/systrarna_grene i Malmö!

Rätt så mycket pill med att klä asken, men till slut så!



Måndag idag så detta blir mitt tips hos Eva som har sin Visa och Berätta öppen.

9 kommentarer:

annemarlen sa...

Åh, har du gjort den fina. Jag har broderat ut den men inte kommit längre. Tycker din blev jättefin. fint tyg du kombinerat med.
..... få,se när jag får ändan ur vagnen :))

Ha det gott, kram.

Quilt och Söm sa...

Åh vilken fin!
Kram

Giggilina sa...

Vilken härlig nåldyna, ordning och reda det gillar jag! kram

Gudrun sa...

Så fin och praktisk!

evaj sa...

Tack för din medverkan inspiration och länkning idag till Visa och Berätta måndag!! Bambikram

Birthe Marie sa...

Så fin og så praktisk den er! Søstrene Grene har jo stort utvalg i bokser så smart å se innom der. :-)

Kerstin sa...

Vilken kanonidé! Och fin blev den.
Kram Kerstin

LoNiPe sa...

Söt och praktisk burk till allt smått man har i syrummet.

Catarina C sa...

Vilken gullig burk med fint broderi, smart för nålarna!
Kram Catarina