fredag 21 oktober 2016

Syrumstips!

Veckan som gått har gått i regnets tecken, men trots det så började den bra.
För den började med en utflykt till Malmö tillsammans med mina sytjejer.
Vi startade på Stof& Stil för lite inhandling utav nödvändiga ting inom syendets värld. Ting som tex, skärmatta, kniv och linjal, så dom kan skära och träna på den konsten utan att ta en bit på fingertopparna.
Lite tyg hittades också, och så gjorde även jag..

Sedan blev det fortsatt shopping i stan, vi skulle ha kikat in på den nya Tygtokig affären, men den var stängd, typiskt nog på en måndag.

Hemfärd med tåg och buss, efter en hel dagsutflykt, trötta men nöjda.

Sedan fick veckans andra dagar tillbringas på jobbet!

Jag tänkte  visa några tips ifrån mitt syrum, två fina "saxförvaringar" som jag fick utav tjejerna.


 Vi låtsas att det är måttband på burkarna för siffrorna stämmer inte alls:O)


Sedan har jag fixat två nya kryddburksförvaringar, massor utav kryddburkar går det åt, men dessa är perfekta till olika småsaker, pärlor, knappar och dylikt!

Snurrorna fyndar jag på loppisar och sedan målas dom vita och kryddburkarna tiggs bland vänner:O))


3 kommentarer:

Smycka sa...

Vilka bra tips! Och så fint det blev! Tack! / Ulrica =o)

sytanten-Gunilla sa...

Kul idéer!
kram

LoNiPe sa...

Tygutflykter är den bästa av alla sorters utflykter!!! Din idé med kryddburkarna är så himla häftig och användbar. Gillade även burkarna du fått av vännerna - var har dom köpt dom?