måndag 27 mars 2017

Symässa!



Lördagen tillbringades då i Malmö på SyFestivalen. Åkte en bussresa ner tillsammans med en massa andra likasinnade damer som hade talets gåva, det var ingen risk att man slumrade till:O))

Mycket folk, trångt till att komma till, men det gick bra, man fick vänta på sin tur och allt flöt på som det brukar på sånna mässor.
Det fanns mycket att titta på, mycket inom det mesta i handarbets väg, pärlor, garn, tyg, och kvilt, osv
Själv fastnade jag bland alla fina trikåtyger, för jag kommer inte ifrån att jag även gillar att sy kläder och inte bara kvilt.
Så några fina trikåtyger fick allt följa med hem.


Någon klänning eller tröja ska det nog bli!

Men även bland kviltstånden fanns det grejor som var bra att ha, hittade några buntar med Fat Quaters och hos Rikstäcket blev det några tidningar och deras lilla kit till muggunderlägg.


Kunde inte låta bli att öppna och  testa lite, och vips så hade jag gjort ett liten sött tulpan block, kittet räcker till ett underlägg till och sen ska det monteras.
Ett roligt lite handarbete...




En trevlig helg är till enda, varmt och skönt hade vi igår, så här åkte mossrivaren fram och det blev
till att räfsa, så idag vill inte riktigt kroppen hänga med.

Medan vi höll på kunde jag inte låta bli att ta några foto på vår baksida med ån som rann och brusade så fint!




Vill ni lyssna?

Idag är det då måndag och Eva har som vanligt sin Visa och Berätta öppen!
Kika gärna in där också!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Härliga inköp! Jag var där på fredagen. Synd. För det hade varit kul att ses igen. Lilla underlägget är så sött!
Kram Kerstin

evaj sa...

Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag !!Bambi

Birthe Marie sa...

Så mye fint du fikk kjøpt. Alltid kjekt å være sammen med likesinnede, og shopping av tøyer/stoff er alltid kjekt. Så var det en fin og vårlig blokk med tulipan. :-)

2ne sa...

Herlig med symesse - alltid noe å finne der.

LoNiPe sa...

Underbart med symässa. Man köper både vill-höver grejor och sån man bara mår bra av. Jag har skurit till trekanter till en påskduk. Vilken underbar tomt ni har med ån i gränsen. Må så gott!