måndag 20 november 2017

Tilda.?

Tillbringat helgen på jobbet, förutom lördagen som tillbringades på julmarknad..

Många år sedan som jag var med på något sånt, men ville testa på en gång till för att det är lite? skoj att kika på allt som bjuds ut.
Dåligt med köpkraften, som vanligt höll jag på att säga, men det är min uppfattning..
Helt ska hantverk inte kosta något heller! som allt annat i samhället.
Tid, tillbehör och arbete värderas dåligt, så är det..

Men jag har i varje fall fallit för Tilda igen:O)) Trots att jag varje gång jag gör dessa dockor så tänker jag, Aldrig mer!
Men sen när de är färdiga och sitter där och tittar på en, så vill man bara gör en till, o en till:::

Så två lite större trädgårdsänglar blev det denna gången...


En av dom ska sitta på min nya stege,  i mitt nyrenoverade sovrum. Stegen har min blivande svärson gjort och jag är så glad för den..



Här sitter även ett gäng med tomtar som behöver fräschas upp efter att ha tillbringat året i garderoben, men nu är det snart tid att plocka fram dem igen..

Kanske det blir någon ny gjord innan jul, vem vet:O))

Idag är det måndag och ledig dag, så jag länkar till Eva som har sin sida öppen för Visa och Berätta!


5 kommentarer:

Kerstin sa...

Så underbart ljuvliga! Kram Kerstin

Anonym sa...

Dina Tilda tjejer är så fina!!!!!

evaj sa...

Tack för din inspiration på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

EirinH sa...

Herlige Tilda damer :)
Og nå er det snart tid for å ta frem julepynten!

Catarina C sa...

Dina Tildadockor är jättefina och ävenså din tomtefamilj, förstår att det är ett pillgöra, men du får verkligen valuta för ditt jobb! Kram