torsdag 28 december 2017

Regn och torka!

Mina lediga dagar mellan jul och nyår är snart slut och det har mest varit regn och så "sytorka"..

Det sista jag åstakomm ( oj då, var detta ord dialekt?) var en julkudde med ett tomtebroderi på.
Kudden är bortgiven som sista minuten julklapp..



Sedan slog torkan till, jag har plockat bland tyger, surfat runt på Pinterest och tittat i gamla tidningar, vad ville jag göra?

Till slut började jag skära ner en del gamla blommiga scraps och kom på ett mönster som hette Smultronkvilten, som jag sydde till ett speciellt ändamål och som gick fort och som var rolig att sy.
http://syimmi.blogspot.se/2013/04/uppdrag.html

Mönstret fanns i en gammal FQ ifrån 2013 nr 1, så den letade jag fram, men när jag bläddrat i tidningen så föll mina blickar på ett annat mönster, Ruff & Tuff....den som är på framsidan här på bilden
Den såg ju häftig ut och mina tankar har kretsat kring detta mönster hela natten..



Jag visste att jag hade en bunt med japanska tyger som jag köpt på T&T för många många år sedan..
Den bunten har jag varit väldigt rädd om och klappat på länge, men kanske det vore tid nu att öppna på snöret:O)) Trots att det nog gör ont!

Lite flera tyger måste dock till och här har jag börjat plocka lite bland det som fanns i skåpen, tänk vad man kan hitta..

Nu vet jag inte om det blir en kvilt av detta, men jag tänkte börja med något block i taget, och det kan kanske bli något som kan hänga på väggen...om inte annat....




1 kommentar:

Anonym sa...

Hi Immi lovely blog I am also your newest follower,love your Christmas cushion 💋