onsdag 6 juni 2018

6 Juni!

Sveriges nationaldag, flaggan är hissad och grannarna drar till Sweden Rock, som också startar idag!
Hela Sveriges rockelit och andra ska roa sig i Norje, skoj!
Trots att man bor så nära som några mil, så har jag aldrig varit där, är inte riktigt min smak av musik, fast det hade varit skoj med allt folk..

Vädret är något svalare idag, solen är gömd bakom moln och det ser faktiskt lite regnlikt ut.

Jag tror? jag ska vara i syrummet eller blir det altanen,, kanske med en god bok..

Ibland ger jag ju boktips och just nu har jag läst ut Vargarnas tid av Elisabet Nemert.


En helt fantastisk bra bok, som handlar om andra världskriget i Sverige, om alla dessa människor som gjorde stordåd under denna mörka tid!
En hel del fakta,men samtidigt en lärande fakta och kanske en del som man inte visste om, eller som man behövde återuppväcka.
Jag har läst alla hennes böcker och har ni inte det, så börja på, så bra historiska böcker!

Något annat som känns väldigt bra, underbart bra, trots att man får kalla kårar på kroppen när man ska öppna och läsa dessa kuvert.


Tycker för varje gång som man är och gör dessa röntgenundersökningar så blir utfallet oroligare och oroligare. Har det sista året haft flera nära och kära som drabbats av denna hemska sjukdom, så därför kryper det närmare och närmare, nästan under skinnet!
Men även denna gången hade jag turen på min sida, jag hade inga tecken på cancer, så djädra skönt!





Inga kommentarer: