onsdag 15 april 2020

Stichery!

På Facebook finns just nu en grupp där olika designerns bjuder på Stichery block, alltså ritade block som man kan brodera  och eller även ha applikationer i.
Det kommer ett block om dagen, just för att så många i världen sitter hemma och då tycker dom att det passar sig att brodera.

Och det gör det alldeles säkert, de syr block på löpande band, snabbt så man blir nästan andfådd:O))
Jag har bara tagit hem blocken och sparar dom, tänker att det kan väl vara roligt att sy någon gång...

För många många år sedan sydde jag en kvilt till att hänga på väggen och den plockade jag nu fram, i med dessa block.



Den fick nu hänga i mitt syrum och förgylla dagen med alla sina fina ord. Vill minnas att blocken kommer från, Jenny of Elefantz , men är inte riktigt säker, kommer bara ihåg att dom var roliga att brodera och sy. Så kanske jag hoppas på dom andra fina blocken från Facebook..




Inga kommentarer: