fredag 21 augusti 2020

Gittes Tygkälla!

I eftermiddag blev jag medbjuden på en trevlig bilutfärd till Gittes i Rinkaby av min sykompis.
Vi har knappt träffats sedan denna pandemi startade, men nu tog vi faktiskt chansen och åkte en runda.

På Gittes är det väldigt, väldigt mycket tyg, mer tyg och tillbehör än någonstans. Det som jag tycker är lite synd, är att det är alldeles för mycket och alldeles för rörigt. Gillar inte när alla tyger ligger färgmatchat, hade hellre sett att det varit uppdelat i de olika kvaliteerna. Inte som nu bomull tex ihop med trikåtyger.

Som tur va så ligger lapptekniks tygerna, Tildatygerna och andra designer tillsammans, så där var lite lättare att hitta.

Nu skulle jag ju inte ha något direkt, men jag gillar ju Tula Pink tygerna, särskilt sybehörstygerna! Varför vet jag inte, för egentligen är det alldeles för mycket färg, men på något sätt så tilltalar vissa tyger mig.

 Vilka sybehörstyger som helst har jag förkärlek till.

Så nu fick ju några småbitar följa med hem...........


Ja, och sen är det ju Tilda tyger, även dom har jag ju en förkärlek till och samlar dom gärna på hög:O))

Så två små bitar blev det av dom:


En trevlig utfärd som avslutades med fika!


2 kommentarer:

Annika sa...

Konstigt att man alltid behöver något trots att skåp och lådor är överfulla. Kram Annika

Gudrun sa...

Mysigt och fina tyger!!!
Kram Gudrun