torsdag 6 maj 2021

Scraps!

 Jag har varken haft någon ork eller sylust, sedan jag hade min Covid i början på februari. Fortfarande känns det som om kroppen går på lågvarv vissa dagar och man orkar inte mer än ta hand om sig själv, mycket mindre tänka på syrummet... Så många läkarbesök och recept har jag aldrig tidigare varit involverad i! Men förhoppningsvis ska det väl lätta någon gång, på måndag är det i alla fall dax för min spruta, hoppas nu det går bra.

De sista veckorna har jag kollat över och rensat och kikat på mina tyger, bara för att se om lusten hade gömt sig där...

Idag plockade jag fram en massa scraps, tygbitar som var över sedan andra projekt, mest remsor och mindre bitar, men även många olika färdiga block som inte blivet något mer av. Började sortera dom i samma färg och funderade över vad jag kunde göra av allt detta?!





                                   Det fanns även plastpåsar med påbörjade tänkta projekt.......




Hur funderar ni andra, för även ni måste ju ha en massa scraps rester över, ??????????

1 kommentar:

Gunilla K sa...

Oj krya på dej....det låter inte jätterockigt att ha Covid-19.
Vi har klarat oss..än så länge...och på måndag får jag min första vaccin, maken får sin andra dos i slutet av maj.

Känner väl igen det där med skraps..har 4 plastlådor fulla med sånt....och när jag får min sylust tillbaka, står nog skrivet i stjärnorna. Men vem vet till slut så kanske jag kommer på nåt jag bara MÅSTE sy:)))

Hoppas du finner din sylust bland tygerna.

kram Gunilla