måndag 9 augusti 2021

Restkvilt!

 En ny vecka är det igen och vi går med stadiga steg in i månaden augusti. Snart börjar skolorna och allt återgår till det normala, eller kanske inte!? För fortfarandes känns det som om man går och väntar på ytterligare en smäll, pandemin är inte över. Många struntar i att vaccinera sig, skolorna drar igång och utlandsresorna har varit många för vissa. Smittspridningen tar nog fart igen om vi har otur.

Själv har vi hållit oss mest hemomkring och enbart träffat den närmsta kretsen, vet inte om det är bra eller dåligt, men man är lite mer försiktig än man varit tidigare.

På min symaskin ligger just nu en restkvilt som ska kviltas. Har kört fast lite och gör bara några rader per dag, är mer inne i böckernas värld. Det finns så många nya bra böcker som bara pockar på och vill bli lästa.

Tur man inte behöver gå tillbaka till jobbet, det var mitt bästa beslut att gå hem i förtid. Man har inte livet i sin hand och åren går så fort och man behöver så lite nu för tiden så konstig nog så räcker även pengarna:O))



Tunneln i livet, utsikten över Helgasjön. Idag tänker jag lite extra på min pappa som hade fyllt år.

Tror du kanske är där någonstans, för du älskade att bada och sola, och tog verkligen vara på livets goda dagar, åtminstone de sista åren.

3 kommentarer:

Annika sa...

Fantastiskt vad man kan göra med rester. Kram Annika

Gudrun sa...

Så läckert täcke!!
Skall nog också sy ett igen,ett barntäcke.

Kram Gudrun

Gudrun sa...

Hej igen!
Detta tänker jag sy, har gjort ett tidigare.Jättekul sätt att använda scraps:https://www.redpepperquilts.com/search?q=scrappy+log+cabin
Bara ett tips!:-))