söndag 16 juli 2023

Lavendel!

 Om man vill hålla sömntjuvar borta, eller rent av fånga en man, som jag idag hörde på radion, då ska man använda ett litet knyte med lavendel frö i.

Här har jag sytt några doftkuddar, som man kan använda till vad man nu tycker passar. Kanske mer vanligt att lägga dom i linneskåpet, bland underkläderna eller bara i badrummet. Jag har visserligen en i örngottet i min kudde, för jag tror att jag ska sova bättre:?

I dessa kuddarna som är ca 10 gånger 10 centimeter, så har jag både vetekorn och lavendel. Vilket gör att det även går att värma dom och ha som lindrande mot magvärk eller annan värk i lederna. 

Lavendeln kommer från den egna trädgården som jag torkat i knippen. Hela syrummet luktar för tillfället lavendel:O)

Kuddarna är sydda i Tildatyger och det är två olika tygsidor på dom.




Inga kommentarer: