söndag 5 maj 2024

Loppisfynd!

 Jag älskar gamla bruna resväskor i papp!! I dom samlar jag vissa av mina särskilt utvalda tyger, som Tildatyger och jultyger.

I lördags var jag på vår speciella fyndloppis utanför Växjö. En loppis där man alltid hittar bra att ha saker, fast man får leta, för det är en väldig oordning där. Men det är lite av tjusningen att krypa runt och knö sig in, för det är ofantligt trångt i Kvarnen. Men det är billigt där och sånt gillar jag!

Nu hittade jag återigen en fin resväska, behövde byta ut min andra som jag hade jultyger i, så jag prutade och slog till! Nöjd och glad...


                                              
                                          Relativt ren och fin inuti, med ett nytt papper i så fungerar den bra.



 
Lite roligt för på kortsidan av väska satt en reslapp kvar, Karlskrona- Stockholm och resdatumet var mitt födelseår och mina föräldrar kommer från Karlskrona så det var nästan mitt i prick!


                                          
                                         Tygerna fick bra med plats fast den blev ändå full,

                                                      behöver nog inte flera jultyger!


Inga kommentarer: