onsdag 3 juli 2019

Boktips!

Jag gillar ju att läsa böcker som jag skrivet om tidigare.....det var en av sakerna jag ville göra mera när jag nu slutat jobba.

Och det har jag levt upp till!

Just nu har jag läst ut dessa tre böcker..


Den första Tango i Tabernaklet, var som alla andra Karin Brunk Holmquist, böcker. Lättläst, underhållande, lite smårolig och dråplig.

Lilla Bistron i Bretagne, började bra, var sen lite dryg, men tog sig på slutet. Handlade om en kvinna i sextioårsåldern, som ville ta livet av sig och hoppade i floden Seine. Men blev så klart räddad av en uteliggare, vilket inte blev populärt för henne, då hon inte ville leva längre.

Den tredje boken, Falla Fritt av Helene Holmström, ett rättsfall om den utländska klädindustrin, intriger, mobbing och mycket otållåten kärlek.. Lite självgivande bok, men läsbar och bra i det stora hela.

Nu ska jag bara hämta de både sista böckerna i min stora följetong, Tre Systrar och så har jag några dagar till att läsa... Km tyckte vi kunde stanna på torget i stan där jag hämtar dom och så kunde jag läsa dom klart där, så slapp vi köra fram och tillbaka:O))




Inga kommentarer: