fredag 26 juli 2019

Scrapsnesse!

Man får tillbringa dagens varma timmar inomhus, nu när det nästan är värmerekord.....jag orkar i varje fall inte vara ute mer än vad jag måste.

Så då plockade jag lite bland mina alla scrapsbitar, det är en hel del:o)


Tog fram min låda med bruna och beiga tygbitar och plockade dom som jag ville använda.

Sydde fast dom  tvärs över på en bit vadd...  tog fram mitt pålitliga nessemönster och skar ut efter det,



Kviltade med tredubbel raksöm och knapphålstråd.



Sydde ihop delen, dekorerade med en rosett och så blev det en till nesse, till alla dom andra:O))



3 kommentarer:

Catarina C sa...

Duktiga du som kommer till skott att sy, trots värmen! Ett trevligt sätt att ta tillvara de små tyglapparna och söt blev den!
Kram Catarina

Annika sa...

Scraps är roligt. Kram Annika

LoNiPe sa...

Wow vad fin den blev. Små scraps ska man inte förakta. Själv har jag ingen skaparlust tycker jag. Som du skriver så tar värmen hårt och man har fullt upp med att bara vara. Ser fram emot svalare dagar. Må så gott!