torsdag 4 februari 2021

Vårväska!

 Jag har sytt mig en ny vårväska i soliga gula toner, dock inte riktigt så gula som dom blivet på bilden, solljuset ljusade upp det hela.

Mönstret är från Pink Pony design och heter Bergen Bag.

Jag har lagt ner åtskilda timmar på denna, både fysiskt och psykiskt, jag fick tänka och klura ut mycket i huvudet innan jag sydde. För trots att jag sytt många väskor från många olika beskrivningar, så är inte den ena lika den andra, på både gott och ont. För när man sytt mycket innan, så inbillar man sig att alla tänker likadant som jag gör, när jag ska sy tex en ficka, men så är det inte. Så det har blivet mycket sprättande och funderande och omsyningar. Himla tur att man inte syr väskor till försäljningen, för den kan inte värderas i pengar.

Nu var detta ett testexemplar tänkte jag, så därför tog jag ett inredningstyg från Ikea, en lite tjockare grytlappsvadd och någon form av gult vinyl och brunt konstskinn. Jag kviltade även bottentyget, vilket inte var med på mönstret, men som jag tyckte blev bra! Men allt detta gjorde att det blev himla tjockt att få ihop väskan, för att inte tala om handtagen! De var nästan omöjliga att sy ihop! Hade jag inte haft min Juki,den lilla extra symaskin så hade det aldrig gått. Den kämpade på ! Så många timmars jobb för en ny väska:O))

Egentligen skulle jag sy en till nu, medans jag har beskrivningen nästan i huvudet, men jag tror inte det!








 

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilken läcker väska!!!Tygerna och mönstret,perfekt allt.
Har själv kämpat med en liten axelväska,arbetet tog lite både på krafter och humör:-)).Hade aldrig orkat sy en till med det mönstret.
Ha det gott i kylan.Brrrr!

Kram Gudrun

Annika sa...

Jättesnygg väska. Kram Annika

Barwitzki sa...

Super! The bag is very nice :-)) I love :-)