fredag 10 december 2021

Julförkläde:

 Jag gillar att ta tillvara på sånt som redan finns, som kanske ligger i ens tygskåp eller rent av bland ens dukar i linneskåpet.

Och som jag sagt innan så fyndar jag en hel del på second-hand, bara för att det är gillande att fynda billigt tyg.

Som detta rödrutiga tyg som jag köpte två längder av på Erikshjälpen för flera år sedan. Jag vet att jag inte gav så mycket för det, för det var för några år sedan, då det var ännu billigare där då, än vad det är nu.

Den ena längden sydde jag om till två gardinkappor till köket och den andra hittade jag häromdagen... Så av den blev det två julförkläden med broderi på. Jag har fortfarande lite kvar av längden, som nog räcker till något barnförkläde också.









3 kommentarer:

Annika sa...

Det är roligt med fynd. Blev ett jätefint förklä. Kram Annika.

Gudrun sa...

Jättefint förkläde!jag gillar rutiga tyger i vitt/rött.
Kram Gudrun

Lappedamen sa...

Koselig juleforkle. Fint å pynte seg litt på kjøkkenet.