tisdag 18 januari 2022

Tygtrollet!

 Egentligen behöver jag inga nya tyger, mönster eller tillbehör till min syning. Men ibland blir man sugen ändå på att handla och särskilt nu tycker jag, när man inte kan gå i affärer som man vill.

Så i fredags när vi var en sväng till Växjö och tittade till vår lilla lägenhet, så åkte jag ut till Tygtrollets kvilt och tygbutik.

Hon har alltid så mycket att titta på och självklart fick något nytt följa med hem. Där var lugnt och inga andra än hon och jag i butiken, så jag kände mig trygg.

Hade fått för mig att jag skulle sy en Take A Stand från Byannies och köpte därför mönster till den, efter som jag sedan tidigare har mönstret Running Whit Scissors utan att ha sytt det:O))

Nu tror jag att jag har ångrat mig, tyckte det gick onödigt mycket tyg och framför allt skumvadden till dom. Men jag ska fundera om man inte kan nyttja någon annan vadd till vissa delar, som jag har här i garderoben och som bara ligger.

Men i vilket fall som helst, så fick både skumvadd och lite annat följa med hem.








1 kommentar:

LoNiPe sa...

Åh vad fina tyger. By Annie har roliga mönster men som du skriver - ganska mycket material. Ska bli spännande att se den klar.