tisdag 4 januari 2022

2022!

 2022 skriver vi nu på våra blad. 

God Fortsättning!

Återigen ett nytt år som man står inför. Ett år som verkar bli lika skrämmande som det förra! Fortfarande ökar pandemin och folk blir sjuka, väldigt sjuka, särskilt de ovaccinerade. Vilket jag inte fattar hur de vågar låta bli att vaxxa sig. Har man haft denna djädrans sjuka, så vill man inte ha den igen. Trodde dock att jag åkt på den igen innan nyår, fick liknade symtom som den förra gången, kände mig risig och matt och trött. Men som väl va så var det ingen covid, utan säkert en helt vanlig virus. Allt gör en ju ännu mer sjuk och rädd och det går inte att se fram emot eller glädja sig för något längre känns det som!

Nej, nog med klagomål, nu ser jag fram  emot tredje sprutan imorgon, vilket förhoppningsvis ska ge en mer skydd och tillit.

I helgerna sydde jag några fler förvaringar. Jag hade fått ett flertal sålda, när jag var med på en hantverks utställningen, hos föreningen Konsthändigt, här i byn. Så nu fodrades det flera friska nya nessar:O)) eftersom dom hörde av sig och ville jag skulle fortsätta ställa ut mina alster. Det känns jätteskoj att bli uppskattad och att någon vill köpa en lite sak utav allt som finns här i lådor och skåp.








3 kommentarer:

Catarina C sa...

God fortsättning på dig Immi, så flitig du har varit på det nya året och fina nessar har du sytt. Kul att de är eftertraktade. Bra att det inte var Covid du hade, vanliga förkylningar finns ju fortfarande. Här är vi ju trippelvaccinerade men det hjälper nog inte alla gånger, verkar det som.
Ha det nu så bra vid symaskinen!
Kram Catarina

Annika sa...

Roligt att det finns efterfrågan på det du syr. God fortsättning. Kram Annika

Gudrun sa...

God fortsättning på nya året! Så underbara necessärer du sytt och så kul att kunna sälja några.Hoppas du får ett trevligt syår!Kram Gudrun