tisdag 25 januari 2022

Återvinning!

 Man kan inte bara skära bort och kasta fullt dugliga tygbitar. 

Särskilt inte när man får över både vadd och tyg i en bred remsa, som jag fick ifrån min Take A Stand.

Så man får finula lite och då räckte det och blev till en nesse att ha inuti syväskan. 

Jag skar av biten på längden, klippte bort lite på den tjocka vadden och kunde på så sätt sy ihop biten till en bredare bit:O))

Som exakt räckte till en Lizzans nessecär , det är för övrigt den jag syr allra mest, när jag ska sy någon förvaring. Beskrivningen finns i Fat Quarter tidningen nummer 3 från år 2009.






2 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fiffig du är och flitig likaså!Jättefin nesse!
Jag har varit flitig på cykeln och nästan firat våren med tre långa turer i strålande sol.
Väntar på sändning från Quilt Passion.
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Visst är det roligt när man får ihop något att sina restbitar och din nesse blev jättesöt. Har också sytt några nessar av Lizzans mönster både från FQ 3/2009 men även ifrån(tror jag) FQ i aug. 2008.
Kram och ha en trevlig helg Catarina