söndag 20 februari 2022

I begynnelsen skapade.......

 När jag för ca tjugo år sedan, startade med mitt kviltintresse, fick jag god hjälp av min bästa symentor. Hon som alltid ställer upp när jag behöver tips och råd. Kommer med tyg som hon inte vill ha, som hon tycker jag kan ärva och göra något fint av. Sist var det en stor hög med julkvilttyger....Tänk vilken vän man har!

Som sagt när jag då startade upp så skulle jag lära mig att skära, att sy ihop bitarna och gärna hålla spetsarna:O))) 

Jag tog lite konstiga tyger som jag hade i min tyggarderob, inte de snyggaste och inte i den bästa kvaliten, med dagens mått mätt.

Sedan fick jag tillslut ihop en topp, började handkvilta! lite smått och fick för mig att göra maskinbroderi på de enfärgade fyrkanterna.

Efter det blev den inhängd i garderoben och där har den nu hängt i tjugo år! tills jag av en slump hittade den .Funderade över om jag skulle kasta alltsammans, men det kan man ju inte bara göra. 

Så jag fick börja med att försöka hitta tillbaka till maskinbroderi mönstret som jag gjort en ruta av! Till slut hittade jag dom, djupt inne på en gammal hårddisk..och så började jag brodera färdigt.

Kviltade lite lätt och fick på en kantremsa och vet ni!

Den blev faktiskt rätt så bra, när den blev klar.

Min allra första skapelse som nu blivet färdig.






1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Denne quilten er jo kjempefin,og tenk at du fant igjen broderiprogrammene og fikk fullført den.