torsdag 17 februari 2022

Linne!

 För ett tag sedan fick jag överta en äldre linneduk, som det var ett litet vävhål på. Hon jag fick den av skulle slänga den och undrade om jag ville ha den istället. 

Och eftersom jag är en ekorre så kunde jag inte säga nej.

Men utav denna fina duk blev det istället några handdukar och det kan bli flera för halva duken är fortfarande kvar.


                       Dessa både badhanddukar tänkte jag ge tillbaka till givaren som tack för duken.
                  Eftersom personen i fråga badar utomhus året runt så tyckte jag dessa ord passade bra.



                                        Här blev det även två bakhanddukar till att lägga över jäsdegen

1 kommentar:

Gudrun sa...

Så underbara handdukar!!Du är en trollerigumma!!!!Så fint att ta tillvara gammalt linne. Jag har också ett antal liggande. Min mormors brudlakan är i ett underbart linnetyg och broderierna och spetsarna är som smycken.
Så glad personen kommer att bli när hon får handdukarna.
Kram Gudrun