tisdag 23 januari 2024

Ditty Bag!

 ByAnnie har uppdaterat sitt mönster på Ditty Bag. Det heter nu Ditty Bags 2.0!  Men jag hade redan det föregående mönstret och kan väl inte tycka att man ska behöva köpa ett till för att komma till den uppdaterade versionen. 

Så jag funderade lite och blev sugen på att testa  en liknade som det nya mönstret. 

Jag hade beställt en ny sort mellanlägg, som jag inte använt tidigare och på informationen stod det att det skulle användas till väskor!!!

Nja, det håller jag inte riktigt med om, möjligtvis till fodret då, för det var tunt som dukvadd, tyckte jag.

Pellon, fusible fleece..någon som vet om det funkar till väskor?

Så det blev allt till att ta till skumgummivadden till denna också, det andra mellanlägget får jag ha till något annat.

På den nya versionen av mönstret skulle det vara en sned påsydd remsa istället för en horisontal och det var ju inte så svårt att få till. Det skulle även vara två dragremsor, en i varje sida och inte som i det gamla mönstret på en av sidorna. Det funkade ju också lätt att få dit. Kanske fanns det andra finesser i den nya beskrivningen, inte vet jag, men till att titta på, så funkade den för mig.





1 kommentar:

Catarina C sa...

Din Dittybag blev jättefin! Även jag har det äldre mönstret och har tittat på en video med Annie där hon visar Dittybag 2.0 och det som skiljer sig mer är att det inte är rundade hörn i botten. De två senaste jag har sytt har jag inte rundat hörnen, vilket jag tycker är mycket lättare (den sista har jag inte visat än)!
Kram Catarina