onsdag 31 januari 2024

Symaskin?

 2001 köpte jag min broderi och symaskin, Designer 1 från Husqvarna.  En maskin som jag längtat efter en längre tid. Det var den finaste broderi maskinen som fanns på den tiden. Men dyr, väldigt dyr, nästan som en bil. Jag talade inte om vad den hade kostat mer än till särskilt utvalda, nästan så jag skämdes för att lägga alla dessa pengar på en symaskin. Men det var min hobby och mitt intresse, inte åkte jag utomlands, spelade golf, rökte eller drack, så därför tyckte jag och jag var värd det:O))

Nu är maskinen 23 år, och min maskinpark har utökats med en till ännu bättre och finare maskinen sedan 2008 och efter det har det lanserats många ännu finare, bättre och dyrare maskiner. Men jag hoppas mina håller några år till, för de nya som finns nu, de kostar verkligen pengar.

I vilket fall som helst, så då i starten, broderades det för fullt, broderier testades och provades och dessa provlappar lades på hög och användes inte, förrens kanske nu.

Vi hade en katt på den tiden i familjen som jag tyckte liknade denna som jag broderat här. 


Så nu har detta broderi hamnat på en liten sminkväska, en Stor o Liten beskrivning från AnnAka, en bra  modell som går att modifiera  och utöka eller minska efter vilket motiv man vill ha i mitten. 





1 kommentar:

Catarina C sa...

En lite annorlunda modell på nesse och så häftig den blev med din broderad katt!
Kram Catarina