tisdag 1 maj 2012

Vår?

1 Maj idag och solen skiner ifrån en molnfri himmel:O))))
Så skönt!! D
Detta har man längtat efter hela den kalla vintern och varje år blir man lika förundrad! att det kan bli varmt en gång till??
Att det kan komma små "musöron" på träden och vips så är det alldeles grönt överallt...
Vi har alldeles fullt med vitsippor, gulsippor och massor utav "pyttor" i gräset....Även några gullvivior har kommit upp, så när gräsklipparen ska fram då får det ske med viss försiktighet....

Igår kväll var vi och firade in våren i en lite by utanför vårt samhälle. Där avslutas alltid firadet med ett ståtligt fyrverkeri och så även detta året...
Det var premiär för oss att åka dit, men det var verkligen värt att. Man avfyrade fyrverkeri pjäser utifrån en flotte i sjön, det var nog de största jag sett någon gång, det som brukade vara vid nyår var ingenting emot detta!
Det är två män som sysslar med fyrverkeripjäser som har hand om det, så det sker under kontrollerande former.....
Tyvärr glömde jag kameran så några bilder kan jag inte visa:((

Idag blir det en lugn dag med lite trädgårds fixande, gjorde det mesta där igår, så jag får se vad det blir där idag.
Har dock ett bekymmer som jag måste försöka lösa, på mina vinbärs buskar är det fullt med myror och det var detsamma i fjol, så då fick vi inga vinbär alls!
Då tänkte jag att det var för  att det var bladlus på busken, men det finns ju inga blad överhuvudet taget ännu...
Så nu måste jag nog spruta något medel på dessa krabater, för lite vinbär vill allt jag ha denna sommaren:O))

Ha en trevlig 1 maj!



Inga kommentarer: